This document is an excerpt from the EUR-Lex website
Document 32016R0379
Commission Implementing Regulation (EU) 2016/379 of 11 March 2016 amending Regulation (EC) No 684/2009 as regards the data to be submitted under the computerised procedure for the movement of excise goods under suspension of excise duty
Регламент за изпълнение (ЕС) 2016/379 на Комисията от 11 март 2016 година за изменение на Регламент (ЕО) № 684/2009 по отношение на данните, които трябва да бъдат подавани в рамките на компютризираната процедура за движението на акцизни стоки под режим отложено плащане на акциза
Регламент за изпълнение (ЕС) 2016/379 на Комисията от 11 март 2016 година за изменение на Регламент (ЕО) № 684/2009 по отношение на данните, които трябва да бъдат подавани в рамките на компютризираната процедура за движението на акцизни стоки под режим отложено плащане на акциза
C/2016/1496
OB L 72, , pp. 13–50
(BG, ES, CS, DA, DE, ET, EL, EN, FR, HR, IT, LV, LT, HU, MT, NL, PL, PT, RO, SK, SL, FI, SV)
No longer in force, Date of end of validity: 12/02/2023; заключение отменено от 32022R1636
|
17.3.2016 |
BG |
Официален вестник на Европейския съюз |
L 72/13 |
РЕГЛАМЕНТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ (ЕС) 2016/379 НА КОМИСИЯТА
от 11 март 2016 година
за изменение на Регламент (ЕО) № 684/2009 по отношение на данните, които трябва да бъдат подавани в рамките на компютризираната процедура за движението на акцизни стоки под режим отложено плащане на акциза
ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ,
като взе предвид Договора за функционирането на Европейския съюз,
като взе предвид Директива 2008/118/ЕО на Съвета от 16 декември 2008 г. относно общия режим на облагане с акциз и за отмяна на Директива 92/12/ЕИО (1), и по-специално член 29, параграф 1 от нея,
като има предвид, че:
|
(1) |
В приложенията към Регламент (ЕО) № 684/2009 на Комисията (2) се определят структурата и съдържанието на електронните съобщения, използвани за целите на движението на акцизни стоки под режим отложено плащане на акциза, както и кодовете, изисквани за попълването на някои полета с данни в тези съобщения. |
|
(2) |
За да се подобри проследяването на търговците от страна на компетентните органи на държавата членка на изпращане и държавата членка на износ и за да се осигури съгласуваност на информацията между държавата членка на изпращане и държавата членка на износ, когато акцизните стоки под режим отложено плащане на акциза ще бъдат изнасяни в съответствие с член 21, параграф 5 от Директива 2008/118/ЕО, изпращачът следва да има възможност да посочи регистрационния и идентификационен номер на икономическия оператор (EORI номера), съгласно определението по член 1, параграф 18 от Делегиран регламент (ЕС) 2015/2446 на Комисията (3), на декларатора, който подава декларацията за износ. |
|
(3) |
За да се повиши последователността на информацията, съдържаща се в цифровите данни, следва да не се позволява попълване на елементите от данни с грешни нулеви стойности. |
|
(4) |
По силата на Регламент (ЕО) № 436/2009 на Комисията (4) някои указания за винените продукти, а именно защитеното наименование за произход и защитеното географско указание, годината на производство и виненият сорт лоза, трябва да бъдат удостоверени в придружителен документ. Ето защо при използването на компютризираната система съдържанието на електронния административен документ следва да бъде съответно променено, за да се осигури възможност за записване на тези указания. |
|
(5) |
Съгласно условията по член 12, параграф 3 от Регламент (ЕО) № 110/2008 на Европейския парламент и на Съвета (5), когато спиртна напитка е отлежавала под финансов надзор, възрастта на тази напитка може да бъде посочена в описанието, представянето или етикета ѝ. Следователно не е необходимо да се променя описанието на елементите от данни за спиртните напитки в електронния административен документ. |
|
(6) |
За да се анулира движението, кодът за причината за анулирането трябва да бъде посочен в съобщението за анулирането. Възможните стойности на този код са едноцифрени. Затова дължината на съответния елемент от данни следва да бъде ограничена до една цифра. |
|
(7) |
При движения на енергийни продукти под режим отложено плащане на акциза по море или по вътрешни водни пътища към получател, който не е окончателно известен към момента, когато изпращачът подава проекта на електронния административен документ, компетентните органи на държавата членка на изпращане могат по силата на член 22 от Директива 2008/118/ЕО да разрешат на изпращача да не вписва в този документ данните относно получателя. Ето защо изискванията за идентифициране на търговеца следва да не се прилагат, когато движение на енергийни продукти под режим отложено плащане на акциза се разделя по силата на член 23 от Директива 2008/118/ЕО, а получателят не е окончателно известен. |
|
(8) |
Директива 95/59/ЕО на Съвета (6) бе отменена и заменена от Директива 2011/64/ЕС на Съвета (7). За повече яснота препратките към отменената директива в Регламент (ЕО) № 684/2009 следва да бъдат актуализирани. |
|
(9) |
Поради това Регламент (ЕО) № 684/2009 следва да бъде съответно изменен. |
|
(10) |
Мерките, предвидени в настоящия регламент, са в съответствие със становището на Комитета по акцизите, |
ПРИЕ НАСТОЯЩИЯ РЕГЛАМЕНТ:
Член 1
Регламент (ЕО) № 684/2009 се изменя, както следва:
|
1) |
Приложение I се изменя съгласно приложение I към настоящия регламент; |
|
2) |
приложение II се изменя съгласно приложение II към настоящия регламент. |
Член 2
Настоящият регламент влиза в сила на двадесетия ден след публикуването му в Официален вестник на Европейския съюз.
Настоящият регламент е задължителен в своята цялост и се прилага пряко във всички държави членки.
Съставено в Брюксел на 11 март 2016 година.
За Комисията
Председател
Jean-Claude JUNCKER
(1) ОВ L 9, 14.1.2009 г., стр. 12.
(2) Регламент (ЕО) № 684/2009 на Комисията от 24 юли 2009 г. за прилагане на Директива 2008/118/ЕО на Съвета по отношение на компютризираните процедури за движението на акцизни стоки под режим отложено плащане на акциз (ОВ L 197, 29.7.2009 г., стр. 24).
(3) Делегиран регламент (ЕС) 2015/2446 на Комисията от 28 юли 2015 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на подробни правила за някои от разпоредбите на Митническия кодекс на Съюза (ОВ L 343, 29.12.2015 г., стр. 1).
(4) Регламент (ЕО) № 436/2009 на Комисията от 26 май 2009 г. за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 479/2008 на Съвета по отношение на лозарския регистър, задължителните декларации и събирането на информация с цел наблюдение на пазара, придружителните документи при превоза на продукти и регистрите, които е необходимо да се водят в лозаро-винарския сектор (ОВ L 128, 27.5.2009 г., стр. 15).
(5) Регламент (ЕО) № 110/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 15 януари 2008 г. относно определението, описанието, представянето, етикетирането и защитата на географските указания на спиртните напитки и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 1576/89 на Съвета (ОВ L 39, 13.2.2008 г., стр. 16).
(6) Директива 95/59/ЕО на Съвета от 27 ноември 1995 година относно данъците, различни от данъка върху оборота, които оказват влияние върху потреблението на тютюневи изделия (ОВ L 291, 6.12.1995 г., стр. 40).
(7) Директива 2011/64/ЕС на Съвета от 21 юни 2011 г. относно структурата и ставките на акциза върху обработен тютюн (ОВ L 176, 5.7.2011 г., стр. 24).
ПРИЛОЖЕНИЕ I
В приложение I към Регламент (ЕО) № 684/2009 таблици 1—6 се заменят със следното:
„Таблица 1
(по член 3, параграф 1 и член 8, параграф 1)
Проект на електронен административен документ и електронен административен документ
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
|||||||||||||||||||||
|
|
АТРИБУТ |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Вид на съобщението |
R |
|
Възможните стойности са:
Видът на съобщението не трябва да се съдържа в електронния административен документ (е-АД), за който е определен административен референтен код (АРК), нито в документа на хартиен носител по член 8, параграф 1 от настоящия регламент. |
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Знак за отложено подаване |
D |
„R“ при подаване на е-АД за движение, започнало под покритието на документа на хартиен носител по член 8, параграф 1 |
Възможни стойности:
Стойността по подразбиране е „грешно“. Този елемент на данните не трябва да се съдържа в е-АД, за който е определен АРК, нито в документа на хартиен носител по член 8, параграф 1. |
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
1 |
е-АД ЗА ДВИЖЕНИЕ НА АКЦИЗНИ СТОКИ |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Код за вида на мястото на получаване |
R |
|
Посочете мястото на получаване за движението, като използвате една от следните стойности:
|
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Времетраене на пътуването |
R |
|
Впишете обичайното времетраене на пътуването предвид на транспортното средство и разстоянието; изразява се в часове (H) или дни (D), следвани от двуцифрено число (примери: H12 или D04). Стойността на „H“ следва да бъде по-малка или равна на 24. Стойността на „D“ следва да бъде по-малка или равна на 92. |
an3 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Организация на транспорта |
R |
|
Посочете лицето, отговарящо за организацията на първия превоз, като използвате една от следните стойности:
|
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
АРК |
R |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаване на проекта на е-АД |
Вж. списък на кодовете № 2 в приложение II. |
an21 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Дата и час на утвърждаването на е-АД |
R |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаване на проекта на е-АД |
Посоченото време е местно време. |
Дата и час |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Пореден номер |
R |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаване на проекта на е-АД и при всяка промяна на мястото на получаване |
При първоначалното утвърждаване поредният номер получава стойност 1, след което нараства с 1 при всеки е-АД, издаден от компетентните органи на държавата членка на изпращане при всяка промяна на мястото на получаване. |
n..2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
Дата и час на утвърждаване на актуализацията |
C |
Дата и час на утвърждаването на съобщението за промяна на мястото на получаване в таблица 3, които се посочват от компетентните органи на държавата членка на изпращане в случай на промяна на мястото на получаване |
Посоченото време е местно време. |
Дата и час |
|||||||||||||||||||||
|
2 |
ТЪРГОВЕЦ Изпращач |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Акцизен номер на търговеца |
R |
|
Впишете валиден регистрационен номер по SEED на лицензирания складодържател или регистрирания изпращач. |
an13 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
3 |
ТЪРГОВЕЦ Място на изпращане |
C |
„R“, ако кодът за вида на произхода в клетка 9d е „1“ |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Референтен номер на данъчния склад |
R |
|
Впишете валиден регистрационен номер по SEED на изпращащия данъчен склад. |
an13 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
O |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
O |
|
an..65 |
||||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
an..11 |
||||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
O |
|
an..10 |
||||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
O |
|
an..50 |
||||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
4 |
УЧРЕЖДЕНИЕ на изпращане — внос |
C |
„R“, ако кодът за вида на произхода в клетка 9d е „2“ |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Референтен номер на учреждението |
R |
|
Впишете кода на митническото учреждение, което отговаря за допускането за свободно обращение. Вж. списък на кодовете № 5 в приложение II. Въведете код на митническо учреждение от списъка на митническите учреждения. |
an8 |
|||||||||||||||||||||
|
5 |
ТЪРГОВЕЦ Получател |
C |
„R“, освен при съобщенията от вид „2 — Подаване на данни за износ с оформяне на място“ или за код за вида на мястото на получаване 8 (вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
h |
EORI номер |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
Впишете EORI номера на лицето, отговарящо за подаването на декларацията за износ съгласно член 21, параграф 5 от Директива 2008/118/ЕО. |
an..17 |
|||||||||||||||||||||
|
6 |
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДАННИ ЗА ТЪРГОВЕЦА получател |
C |
„R“ за код за вида на мястото на получаване 5 (вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Код на държавата членка |
R |
|
Впишете държавата членка на получаване, като използвате кода на държавата членка от списък на кодовете № 3 в приложение II. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Сериен номер на удостоверението за освобождаване |
D |
„R“, ако в удостоверението за освобождаване от акциз, предвидено в Регламент (ЕО) № 31/96 на Комисията, е посочен сериен номер (1). |
|
an..255 |
|||||||||||||||||||||
|
7 |
ТЪРГОВЕЦ Място на доставка |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
Впишете действителното място на доставка на акцизните стоки. За код за вида на мястото на получаване 2, групата данни:
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
C |
За клетки 7c, 7e и 7f:
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
|
an..65 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
an..11 |
||||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
C |
|
an..10 |
||||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
C |
|
an..50 |
||||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
8 |
УЧРЕЖДЕНИЕ Място на доставка — митница |
C |
„R“ при износ (код за вида на мястото на получаване 6) (вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а) |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Референтен номер на учреждението |
R |
|
Впишете кода на учреждението на износ, в което ще бъде подадена декларацията за износ. Вж. списък на кодовете № 5 в приложение II. Въведете код на митническо учреждение от списъка на митническите учреждения, извършващи формалности по износа. |
an8 |
|||||||||||||||||||||
|
9 |
е-АД |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Местен референтен номер |
R |
|
Единен пореден номер, определен за е-АД от изпращача, с който пратката се идентифицира в отчетността на изпращача. |
an..22 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Номер на фактурата |
R |
|
Впишете номера на фактурата, отнасяща се до стоките. Ако фактурата все още не е съставена, следва да се впише номерът на известието за доставка или на друг транспортен документ. |
an..35 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Дата на фактурата |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“ |
Датата на документа от клетка 9b |
Дата |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Код за вида на произхода |
R |
|
Възможните стойности за произхода на движението са:
|
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Дата на изпращане |
R |
|
Датата, на която започва движението в съответствие с член 20, параграф 1 от Директива 2008/118/ЕО. Тази дата не може да бъде по-късна от 7 дни след датата на подаване на проекта на е-АД. Датата на изпращане може да бъде минала дата в случая по член 26 от Директива 2008/118/ЕО. |
Дата |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Час на изпращане |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“ |
Часът, в който започва движението, в съответствие с член 20, параграф 1 от Директива 2008/118/ЕО. Посоченото време е местно време. |
Час |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
АРК за предишния етап |
D |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаването на новите е-АД след утвърждаване на съобщението „Операция по разделяне“ (таблица 5) |
АРК, който трябва да бъде посочен, е АРК от заменения е-АД. |
an21 |
|||||||||||||||||||||
|
9.1 |
ЕДИНЕН АДМИНИСТРАТИВЕН ДОКУМЕНТ (ЕАД) ЗА ВНОС |
C |
„R“, ако кодът за вида на произхода в клетка 9d е „2“ (внос) |
|
9X |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Номер на ЕАД за внос |
R |
Номерът на ЕАД се посочва или от изпращача към момента на подаване на проекта на е-АД, или от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаването на проекта на е-АД |
Вписват се номерът или номерата на ЕАД, използван(и) за допускането за свободно обращение на съответните стоки. |
an..21 |
|||||||||||||||||||||
|
10 |
УЧРЕЖДЕНИЕ Компетентен орган на изпращане |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Референтен номер на учреждението |
R |
|
Впишете кода на учреждението на компетентните органи в държавата членка на изпращане, отговарящо за акцизния контрол на мястото на изпращане. Вж. списък на кодовете № 5 в приложение II. |
an8 |
|||||||||||||||||||||
|
11 |
ОБЕЗПЕЧЕНИЕ ЗА ДВИЖЕНИЕТО |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Код за вида на обезпечителя |
R |
|
Посочете лицето или лицата, отговарящ(и) за предоставяне на обезпечението, като използвате кода за вида на обезпечителя от приложение II, списък на кодовете № 6. |
n..4 |
|||||||||||||||||||||
|
12 |
ТЪРГОВЕЦ Обезпечител |
C |
„R“, ако се прилага някой от следните кодове за вида на обезпечителя: 2, 3, 12, 13, 23, 24, 34, 123, 124, 134, 234 или 1234 (вж. кода за вида на обезпечителя от приложение II, списък на кодове № 6) |
Посочете превозвача и/или собственика на стоките, ако те предоставят обезпечението. |
2X |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Акцизен номер на търговеца |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“ |
Впишете валиден регистрационен номер по SEED или идентификационен номер за целите на ДДС на превозвача или собственика на акцизните стоки. |
an13 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Номер за целите на ДДС |
O |
an..14 |
|||||||||||||||||||||||
|
|
c |
Фирма на търговеца |
C |
За 12c, d, f и g: „О“, ако е посочен акцизният номер на търговеца, в противен случай „R“ |
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — наименование |
C |
|
an..65 |
||||||||||||||||||||||
|
|
e |
Улица — номер |
O |
|
an..11 |
||||||||||||||||||||||
|
|
f |
Пощенски код |
C |
|
an..10 |
||||||||||||||||||||||
|
|
g |
Град |
C |
|
an..50 |
||||||||||||||||||||||
|
|
h |
ИИА_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
13 |
ТРАНСПОРТ |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Код за вида на транспорта |
R |
|
Посочете вида на транспорта към момента на започване на движението, като използвате кодовете от приложение II, списък на кодове № 7. |
n..2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Допълнителна информация |
C |
„R“, ако кодът за вида на транспорта е „Друг“ В противен случай „О“ |
Представете словесно описание на вида на транспорта. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
14 |
ТЪРГОВЕЦ Лице, отговарящо за организацията на транспорта |
C |
„R“ за посочване на лицето, отговарящо за организацията на първия превоз, ако стойността в клетка 1c е „3“ или „4“ |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Номер за целите на ДДС |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“ |
|
an..14 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
15 |
ТЪРГОВЕЦ Първи превозвач |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“ |
Посочете лицето, извършващо първия превоз. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Номер за целите на ДДС |
O |
|
|
an..14 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
16 |
ДАННИ ЗА ТРАНСПОРТА |
R |
|
|
99X |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Код на транспортната единица |
R |
|
Впишете кода или кодовете на транспортната единица, които отговарят на вида на транспорта, отбелязан в клетка 13a. Вж. списък на кодовете № 8 в приложение II. |
n..2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Идентификационни данни на транспортните единици |
C |
„R“, ако кодът на транспортната единица е различен от 5 (вж. клетка 16а) |
Впишете регистрационния номер на транспортната единица или единици, когато кодът на транспортната единица е различен от 5. |
an..35 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Идентификационни данни на търговските пломби |
D |
„R“, ако се използват търговски пломби |
Впишете идентификационните данни на търговските пломби, ако такива пломби са използвани за пломбиране на транспортната единица. |
an..35 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Информация за пломбите |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация относно търговските пломби (например вид на използваните пломби). |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Информация за пломбите_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Допълнителна информация |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация за транспорта, например идентификационните данни на всеки следващ превозвач, информация за следващи транспортни единици. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
17 |
е-АД Стокова част |
R |
|
За всеки продукт, съставляващ част от пратката, трябва да се използва отделна група данни. |
999x |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Единен референтен номер на стоковия запис |
R |
|
Впишете единен пореден номер, започвайки от 1. |
n..3 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Код на акцизния продукт |
R |
|
Впишете приложимия код на акцизния продукт, като използвате кодовете от приложение II, списък на кодовете № 11. |
an4 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Код по КН |
R |
|
Впишете кода по КН, приложим към датата на изпращане. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n8 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Количество |
R |
|
Впишете количеството (изразено в мерната единица, отговаряща на кода на продукта — вж. приложение II, списъци на кодовете № 11 и № 12). При движение към регистриран получател по член 19, параграф 3 от Директива 2008/118/ЕО количеството не може да превишава количеството, което той има право да получи. При движение към освободена от акциз организация по член 12 от Директива 2008/118/ЕО количеството не може да превишава количеството, вписано в удостоверението за освобождаване от акциз. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15,3 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Брутно тегло |
R |
|
Впишете брутното тегло на пратката (акцизните стоки с опаковката). |
n..15,2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Нетно тегло |
R |
|
Впишете теглото на акцизните стоки без опаковката (за алкохола и алкохолните напитки, за енергийните продукти и за всички тютюневи продукти с изключение на цигарите). Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15,2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
Алкохолно съдържание |
C |
„R“, ако е приложимо за съответната акцизна стока |
Впишете алкохолното съдържание (в обемни проценти при 20 °C), ако е приложимо в съответствие с приложение II, списък на кодовете № 11. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..5,2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
h |
Градус Плато |
D |
„R“, ако държавата членка на изпращане и/или държавата членка на получаване облагат с акциз бирата на базата на градус Плато |
За бирата посочете градус Плато, ако държавата членка на изпращане и/или държавата членка на получаване облагат с акциз бирата на тази база. Вж. списък на кодовете № 11 в приложение II. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..5,2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
i |
Фискални обозначения |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация относно фискалните обозначения, изисквани от държавата членка на получаване. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
j |
Фискални обозначения _ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
k |
Знак за използвани фискални обозначения |
D |
„R“, ако са използвани фискални обозначения |
Впишете „1“, ако стоките носят или съдържат фискални обозначения, или „0“, ако стоките не носят или съдържат фискални обозначения. |
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
l |
Наименование за произход |
O |
|
Тази клетка може да се използва за удостоверяване, както следва:
|
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
m |
Наименование за произход_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
n |
Размер на производителя |
O |
|
За бирата или спиртните напитки, за които е представено удостоверение в поле 17l (наименование за произход), впишете годишното производство за предходната година в хектолитри бира или съответно в хектолитри чист алкохол. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15 |
|||||||||||||||||||||
|
|
o |
Плътност |
C |
„R“, ако е приложимо за съответната акцизна стока |
Посочете плътността при 15 °C, ако е приложимо в съответствие с приложение II, списък на кодовете № 11. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..5,2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
p |
Търговско описание |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като задължителни („R“) |
Представете търговското описание на стоките с цел идентифициране на превозваните продукти При превоз в наливно състояние на вината, посочени в част II, параграфи от 1 до 9, 15 и 16 от приложение IV към Регламент (ЕО) № 1308/2013 на Съвета, описанието на продукта следва да съдържа незадължителните данни по член 120 от посочения регламент, при условие че са указани или е планирано да бъдат указани на етикета.. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
q |
Търговско описание_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
r |
Търговска марка на продуктите |
D |
„R“, ако акцизните стоки имат търговска марка. Държавата членка на изпращане може да реши, че не е необходимо да се вписва търговската марка на превозваните продукти, ако тя е посочена във фактурата или в друг търговски документ, посочен в клетка 9b |
Впишете търговската марка на стоките, ако е приложимо. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
s |
Търговска марка на продуктите_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
17.1 |
ОПАКОВКА |
R |
|
|
99x |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Код за вида на опаковките |
R |
|
Посочете вида на опаковките, като използвате един от кодовете в приложение II, списък на кодовете № 9. |
an2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Брой на опаковките |
C |
„R“, ако е отбелязано „преброими“ |
Впишете броя на опаковките, ако са преброими в съответствие с приложение II, списък на кодове № 9. |
n..15 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Идентификационни данни на търговските пломби |
D |
„R“, ако се използват търговски пломби |
Впишете идентификационните данни на търговските пломби, ако такива пломби са използвани за пломбиране на опаковките. |
an..35 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Информация за пломбите |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация относно търговските пломби (например вид на използваните пломби). |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Информация за пломбите_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
17.2 |
ЛОЗАРО-ВИНАРСКИ ПРОДУКТИ |
D |
„R“ за лозаро-винарските продукти, включени в част XII от приложение I към Регламент (ЕС) № 1308/2013 |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Категория на лозаро-винарския продукт |
R |
|
За лозаро-винарските продукти, включени в част XII от приложение I към Регламент (ЕС) № 1308/2013, впишете една от следните стойности:
|
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Код на лозарската зона |
D |
„R“ за лозаро-винарските продукти в наливно състояние (номинален обем над 60 литра) |
Посочете лозарската зона, от която произхожда превозваният продукт, в съответствие с допълнение 1 от приложение VII към Регламент (ЕС) № 1308/2013. |
n..2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Трета държава на произход |
C |
„R“, ако за категорията на лозаро-винарския продукт в клетка 17.2а е вписано „4“ (вносно вино) |
Впишете „кода на държавата“ от изброените в приложение II, списък на кодовете № 4, но нефигуриращи в приложение II, списък на кодовете № 3, и с изключение на код на държавата „GR“. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Друга информация |
O |
|
|
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Друга информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
17.2.1 |
Код за ЕНОЛОГИЧНАТА МАНИПУЛАЦИЯ |
D |
„R“ за лозаро-винарските продукти в наливно състояние (номинален обем над 60 литра) |
|
99x |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Код за енологичната манипулация |
R |
|
Впишете един или няколко кода за енологичната манипулация в съответствие със списъка в част Б, точка 1.4., буква б) от приложение VI към Регламент (ЕО) № 436/2009 на Комисията. |
n..2 |
|||||||||||||||||||||
|
18 |
ДОКУМЕНТ Удостоверение |
O |
|
|
9x |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Кратко описание на документа |
C |
„R“, освен ако се използва поле за данни 18с |
Представете описание на всяко удостоверение, свързано с превозваните стоки, например удостоверенията, свързани с наименованието за произход, вписано в клетка 17l. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Кратко описание на документа_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Референтни данни на документа |
C |
„R“, освен ако се използва поле за данни 18а |
Впишете референтните данни на всяко удостоверение, което е свързано с превозваните стоки. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Референтни данни на документа_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
Таблица 2
(по член 4, параграф 1)
Анулиране
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
||||
|
1 |
АТРИБУТ |
R |
|
|
|
|||||
|
|
a |
Дата и час на утвърждаване на анулирането |
C |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаване на проекта на съобщението за анулиране |
Посоченото време е местно време |
Дата и час |
||||
|
2 |
е-АД ЗА ДВИЖЕНИЕ НА АКЦИЗНИ СТОКИ |
R |
|
|
|
|||||
|
|
a |
АРК |
R |
|
Впишете АРК на е-АД, за който се изисква анулиране |
an21 |
||||
|
3 |
АНУЛИРАНЕ |
R |
|
|
|
|||||
|
|
a |
Причина за анулирането |
R |
|
Посочете причината за анулиране на е-АД, като използвате кодовете от приложение II, списък на кодовете № 10 |
n1 |
||||
|
|
b |
Допълнителна информация |
C |
(вж. клетка 3.а) |
Впишете всякаква допълнителна информация за анулирането на е-АД |
an..350 |
||||
|
|
c |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||
Таблица 3
(по член 5, параграф 1 и член 8, параграф 2)
Промяна на мястото на получаване
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
|||||||||||||||
|
1 |
АТРИБУТ |
R |
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Дата и час на утвърждаването на промяната на мястото на получаване |
C |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаване на проекта на съобщението за промяна на мястото на получаване |
Посоченото време е местно време. |
Дата и час |
|||||||||||||||
|
2 |
Актуализиране на е-АД |
R |
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Пореден номер |
C |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане при утвърждаване на проекта на съобщението за промяна на мястото на получаване |
Първоначалното утвърждаване на е-АД се обозначава с номер 1, след което се увеличава с 1 при всяка промяна на мястото на получаване. |
n..2 |
|||||||||||||||
|
|
b |
АРК |
R |
|
Впишете АРК на е-АД, за който се променя мястото на получаване. |
an21 |
|||||||||||||||
|
|
c |
Времетраене на пътуването |
D |
„R“, когато времетраенето на пътуването се променя вследствие на промяна на мястото на получаване |
Впишете обичайното времетраене на пътуването предвид на транспортното средство и разстоянието; изразява се в часове (H) или дни (D), следвани от двуцифрено число (примери: H12 или D04). Стойността на „H“ следва да бъде по-малка или равна на 24. Стойността на „D“ следва да бъде по-малка или равна на 92. |
an3 |
|||||||||||||||
|
|
d |
Промяна в организацията на транспорта |
D |
„R“, когато лицето, отговарящо за организацията на транспорта, се променя вследствие на промяната на мястото на получаване |
Посочете лицето, отговарящо за организацията на транспорта, като използвате една от следните стойности:
|
n1 |
|||||||||||||||
|
|
e |
Номер на фактурата |
D |
„R“, когато фактурата се променя вследствие на промяната на мястото на получаване |
Впишете номера на фактурата, отнасяща се до стоките. Ако фактурата все още не е съставена, следва да се впише номерът на известието за доставка или на друг транспортен документ. |
an..35 |
|||||||||||||||
|
|
f |
Дата на фактурата |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“, когато вследствие на промяната на мястото на получаване се променя номерът на фактурата |
Датата на документа, указана в клетка 2e. |
Дата |
|||||||||||||||
|
|
g |
Код за вида на транспорта |
D |
„R“, когато видът на транспорта се променя вследствие на промяната на мястото на получаване |
Впишете вида на транспорта, като използвате един от кодовете от приложение II, списък на кодовете № 7. |
n..2 |
|||||||||||||||
|
|
h |
Допълнителна информация |
C |
„R“, ако кодът за вида на транспорта е посочен и е „друг“ |
Представете словесно описание на вида на транспорта. |
an..350 |
|||||||||||||||
|
|
i |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||
|
3 |
ПРОМЯНА на мястото на получаване |
R |
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Код за вида на мястото на получаване |
R |
|
Посочете новото място на получаване при движението, като използвате една от следните стойности:
|
n1 |
|||||||||||||||
|
4 |
ТЪРГОВЕЦ Нов получател |
D |
„R“, когато получателят се променя вследствие на промяната на мястото на получаване |
|
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3а) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
|||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||
|
|
h |
EORI номер |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3а) |
Впишете EORI номера на лицето, отговарящо за подаването на декларацията за износ съгласно член 21, параграф 5 от Директива 2008/118/ЕО. |
an..17 |
|||||||||||||||
|
5 |
ТЪРГОВЕЦ Място на доставка |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3а) |
Впишете действителното място на доставка на акцизните стоки. За код за вида на мястото на получаване 2, групата данни:
|
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3а) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
|||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3а) |
|
an..182 |
|||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
C |
За клетки 5c, 5e и 5f:
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3а) |
|
an..65 |
|||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
an..11 |
||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
C |
|
an..10 |
||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
C |
|
an..50 |
||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||
|
6 |
УЧРЕЖДЕНИЕ Място на доставка — митница |
C |
„R“ при износ (код за вида на мястото на получаване 6) (вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3а) |
|
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Референтен номер на учреждението |
R |
|
Впишете кода на учреждението на износ, в което ще бъде подадена декларацията за износ съгласно член 161, параграф 5 от Регламент (ЕИО) № 2913/92. Вж. списък на кодовете № 5 в приложение II. Въведете код на митническо учреждение от списъка на митническите учреждения, извършващи формалности по износа. |
an8 |
|||||||||||||||
|
7 |
ТЪРГОВЕЦ Ново лице, отговарящо за организацията на транспорта |
C |
„R“ за посочване на лицето, отговарящо за организацията на транспорта, ако стойността в клетка 2d е „3“ или „4“ |
|
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Номер за целите на ДДС |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“ |
|
an..14 |
|||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||
|
8 |
ТЪРГОВЕЦ Нов превозвач |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“, когато вследствие на промяната на мястото на получаване се променя превозвачът |
Посочете новото лице, извършващо превоза. |
|
||||||||||||||||
|
|
a |
Номер за целите на ДДС |
O |
|
|
an..14 |
|||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||
|
9 |
ДАННИ ЗА ТРАНСПОРТА |
D |
„R“, когато данните за транспорта са се променили вследствие на промяна на мястото на получаване |
|
99x |
||||||||||||||||
|
|
a |
Код на транспортната единица |
R |
|
Посочете кода или кодовете на транспортната единица, отговарящи на вида на транспорта, отбелязан в клетка 2g (вж. приложение II, списък на кодовете № 8). |
n..2 |
|||||||||||||||
|
|
b |
Идентификационни данни на транспортните единици |
C |
„R“, ако кодът на транспортната единица е различен от 5 (вж. клетка 9а) |
Впишете регистрационния номер на транспортната единица или единици, когато кодът на транспортната единица е различен от 5. |
an..35 |
|||||||||||||||
|
|
c |
Идентификационни данни на търговската пломба |
D |
„R“, ако се използват търговски пломби |
Впишете идентификационните данни на търговските пломби, ако такива пломби са използвани за пломбиране на транспортната единица. |
an..35 |
|||||||||||||||
|
|
d |
Информация за пломбите |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация относно търговските пломби (например вид на използваните пломби). |
an..350 |
|||||||||||||||
|
|
e |
Информация за пломбите_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика, вж. списък на кодовете № 1 в приложение II. |
a2 |
|||||||||||||||
|
|
f |
Допълнителна информация |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация за транспорта, например идентификационните данни на всеки следващ превозвач, информация за следващи транспортни единици. |
an..350 |
|||||||||||||||
|
|
g |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||
Таблица 4
(по член 5, параграф 3, втора алинея, член 5, параграф 6 и член 6, параграф 2, буква б)
Уведомление за промяна на мястото на получаване/уведомление за разделяне
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
||||||
|
1 |
|
АКЦИЗНО УВЕДОМЛЕНИЕ |
R |
|
|
|
||||||
|
|
a |
Вид на уведомлението |
R |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на получаване (при уведомление за промяна на мястото на получаване) или на държавата членка на изпращане (при уведомление за разделяне) |
Посочете причината за подаване на уведомлението, като използвате една от следните стойности:
|
n1 |
||||||
|
|
b |
Дата и час на уведомлението |
R |
Да се посочат от компетентните органи на държавата членка на получаване (при уведомление за промяна на мястото на получаване) или на държавата членка на изпращане (при уведомление за разделяне) |
Посоченото време е местно време |
Дата и час |
||||||
|
|
c |
АРК |
R |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на получаване (при уведомление за промяна на мястото на получаване) или на държавата членка на изпращане (при уведомление за разделяне) |
Впишете АРК на е-АД, за който се подава уведомлението |
an21 |
||||||
|
|
d |
Пореден номер |
R |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на получаване (при уведомление за промяна на мястото на получаване) или на държавата членка на изпращане (при уведомление за разделяне) |
Впишете поредния номер на е-АД Първоначалното утвърждаване на е-АД се обозначава с номер 1, след което се увеличава с 1 при всяка промяна на мястото на получаване. |
n..2 |
||||||
|
2 |
|
АРК ЗА СЛЕДВАЩИЯ ЕТАП |
C |
„R“, ако видът на уведомлението в клетка 1а е 2. Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане |
|
9x |
||||||
|
|
a |
АРК |
R |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на изпращане |
|
an21 |
Таблица 5
(по член 6, параграф 1 и член 8, параграф 2)
Операция по разделяне
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
||||||||||||||||||
|
1 |
Разделяне на е-АД |
R |
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
АРК за предишния етап |
R |
|
Впишете АРК на е-АД, който ще бъде разделен. Вж. списък на кодовете № 2 в приложение II. |
an21 |
||||||||||||||||||
|
2 |
Държава членка на разделяне |
R |
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Код на държавата членка |
R |
|
Посочете държавата членка, на чиято територия се извършва разделянето на движението, като използвате кода на държавата членка от приложение II, списък на кодовете № 3. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
3 |
Данни за разделянето на е-АД |
R |
|
Разделянето се извършва чрез пълна замяна на съответния е-АД от два или няколко нови е-АД. |
9x |
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Местен референтен номер |
R |
|
Единен пореден номер, определен за е-АД от изпращача, с който пратката се идентифицира в отчетността на изпращача. |
an..22 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Времетраене на пътуването |
D |
„R“, когато времетраенето на пътуването се променя вследствие на операцията по разделяне |
Впишете обичайното времетраене на пътуването предвид на транспортното средство и разстоянието; изразява се в часове (H) или дни (D), следвани от двуцифрено число (примери: H12 или D04). Стойността на „H“ следва да бъде по-малка или равна на 24. Стойността на „D“ следва да бъде по-малка или равна на 92. |
an3 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Промяна в организацията на транспорта |
D |
„R“, когато лицето, отговарящо за организацията на транспорта, се променя вследствие на операцията по разделяне |
Посочете лицето, отговарящо за организацията на първия превоз, като използвате една от следните стойности:
|
n1 |
||||||||||||||||||
|
3.1 |
ПРОМЯНА на мястото на получаване |
R |
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Код за вида на мястото на получаване |
R |
|
Посочете мястото на получаване за движението, като използвате една от следните стойности:
|
n1 |
||||||||||||||||||
|
3.2 |
ТЪРГОВЕЦ Нов получател |
C |
„О“, ако кодът за вида на мястото на получаване е различен от 8 (вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
|
h |
EORI номер |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
Впишете EORI номера на лицето, отговарящо за подаването на декларацията за износ съгласно член 21, параграф 5 от Директива 2008/118/ЕО. |
an..17 |
||||||||||||||||||
|
3.3 |
ТЪРГОВЕЦ Място на доставка |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
|
an..182 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
C |
За клетки 3.3c, 3.3e и 3.3f:
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
|
an..65 |
||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
an..11 |
|||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
C |
|
an..10 |
|||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
C |
|
an..50 |
|||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
3.4 |
УЧРЕЖДЕНИЕ Място на доставка — митница |
C |
„R“ в случай на износ (код за промяна на мястото на получаване 6) (вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 3.1а) |
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Референтен номер на учреждението |
R |
|
Впишете кода на учреждението на износ, в което ще бъде подадена декларацията за износ съгласно член 161, параграф 5 от Регламент (ЕИО) № 2913/92. Вж. списък на кодовете № 5 в приложение II. Въведете код на митническо учреждение от списъка на митническите учреждения, извършващи формалности по износа. |
an8 |
||||||||||||||||||
|
3.5 |
ТЪРГОВЕЦ Ново лице, отговарящо за организацията на транспорта |
C |
„R“ за посочване на лицето, отговарящо за организацията на транспорта, ако стойността в клетка 3с е „3“ или „4“ |
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Номер за целите на ДДС |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“ |
|
an..14 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
3.6 |
ТЪРГОВЕЦ Нов превозвач |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като „R“, когато вследствие на операцията по разделяне се променя превозвачът |
Посочете лицето, извършващо новия превоз. |
|
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Номер за целите на ДДС |
O |
|
|
an..14 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
3.7 |
ДАННИ ЗА ТРАНСПОРТА |
D |
„R“, когато данните за транспорта са се променили вследствие на операцията по разделяне |
|
99X |
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Код на транспортната единица |
R |
|
Впишете кода или кодовете на транспортните единици. Вж. списък на кодовете № 8 в приложение II. |
n..2 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Идентификационни данни на транспортните единици |
C |
„R“, ако кодът на транспортната единица е различен от 5 (вж. клетка 3.7а) |
Впишете регистрационния номер на транспортната единица или единици, когато кодът на транспортната единица е различен от 5. |
an..35 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Идентификационни данни на търговските пломби |
D |
„R“, ако се използват търговски пломби |
Впишете идентификационните данни на търговските пломби, ако такива пломби са използвани за пломбиране на транспортната единица. |
an..35 |
||||||||||||||||||
|
|
d |
Информация за пломбите |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация относно търговските пломби (например вид на използваните пломби). |
an..350 |
||||||||||||||||||
|
|
e |
Информация за пломбите_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
|
f |
Допълнителна информация |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация за транспорта, например идентификационните данни на всеки следващ превозвач, информация за следващи транспортни единици. |
an..350 |
||||||||||||||||||
|
|
g |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
3.8 |
е-АД Стокова част |
R |
|
За всеки продукт, съставляващ част от пратката, трябва да се използва отделна група данни. |
999x |
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Единен референтен номер на стоковия запис |
R |
|
Впишете единния референтен номер на стоковия запис за продукта в първоначалния разделен е-АД. Единният референтен номер на стоковия запис трябва да бъде единен (уникален) за всеки запис „Данни за разделянето на е-АД“. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..3 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Код на акцизния продукт |
R |
|
Впишете приложимия код на акцизния продукт, като използвате кодовете от приложение II, списък на кодовете № 11. |
an..4 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Код по КН |
R |
|
Впишете кода по КН, приложим към датата на подаване на данни за операцията по разделяне. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n8 |
||||||||||||||||||
|
|
d |
Количество |
R |
|
Впишете количеството (изразено в мерната единица, отговаряща на кода на продукта — вж. приложение II, списъци на кодовете № 11 и № 12). При движение към регистриран получател по член 19, параграф 3 от Директива 2008/118/ЕО количеството не може да превишава количеството, което той има право да получи. При движение към освободена от акциз организация по член 12 от Директива 2008/118/ЕО количеството не може да превишава количеството, вписано в удостоверението за освобождаване от акциз. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15,3 |
||||||||||||||||||
|
|
e |
Брутно тегло |
R |
|
Впишете брутното тегло на пратката (акцизните стоки с опаковката). Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15,2 |
||||||||||||||||||
|
|
f |
Нетно тегло |
R |
|
Впишете теглото на акцизните стоки без опаковката. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15,2 |
||||||||||||||||||
|
|
i |
Фискални обозначения |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация относно фискалните обозначения, изисквани от държавата членка на получаване. |
an..350 |
||||||||||||||||||
|
|
j |
Фискални обозначения _ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
|
k |
Знак за използвани фискални обозначения |
D |
„R“, ако са използвани фискални обозначения |
Впишете „1“, ако стоките съдържат или носят фискални обозначения, или „0“, ако стоките не съдържат или носят фискални обозначения. |
n1 |
||||||||||||||||||
|
|
o |
Плътност |
C |
„R“, ако е приложимо за съответната акцизна стока |
Посочете плътността при 15 °C, ако е приложимо в съответствие с таблицата в приложение II, списък на кодовете № 11. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..5,2 |
||||||||||||||||||
|
|
p |
Търговско описание |
O |
Държавата членка на изпращане има право да определи тези данни като задължителни („R“) |
Представете търговското описание на стоките с цел идентифициране на превозваните продукти |
an..350 |
||||||||||||||||||
|
|
q |
Търговско описание_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
|
r |
Търговска марка на продуктите |
D |
„R“, ако акцизните стоки имат търговска марка. |
Впишете търговската марка на стоките, ако е приложимо. |
an..350 |
||||||||||||||||||
|
|
s |
Търговска марка на продуктите_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
|
3.8.1 |
ОПАКОВКА |
R |
|
|
99x |
|||||||||||||||||||
|
|
a |
Код за вида на опаковките |
R |
|
Посочете вида на опаковките, като използвате един от кодовете в приложение II, списък на кодовете № 9. |
an2 |
||||||||||||||||||
|
|
b |
Брой на опаковките |
C |
„R“, ако е отбелязано „преброими“ |
Впишете броя на опаковките, ако са преброими в съответствие с приложение II, списък на кодове № 9. |
n..15 |
||||||||||||||||||
|
|
c |
Идентификационни данни на търговските пломби |
D |
„R“, ако се използват търговски пломби |
Впишете идентификационните данни на търговските пломби, ако такива пломби са използвани за пломбиране на опаковките. |
an..35 |
||||||||||||||||||
|
|
d |
Информация за пломбите |
O |
|
Представете всякаква допълнителна информация относно търговските пломби (например вид на използваните пломби). |
an..350 |
||||||||||||||||||
|
|
e |
Информация за пломбите_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
||||||||||||||||||
Таблица 6
(по член 7 и член 8, параграф 3)
Съобщение за получаване/съобщение за износ
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
|||||||||||||||||||||
|
1 |
АТРИБУТ |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Дата и час на утвърждаване на съобщението за получаване /износ |
C |
Да се посочи от компетентните органи на държавата членка на получаване/износ при утвърждаване на съобщението за получаване/съобщението за износ |
Посоченото време е местно време. |
Дата и час |
|||||||||||||||||||||
|
2 |
е-АД ЗА ДВИЖЕНИЕ НА АКЦИЗНИ СТОКИ |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
АРК |
R |
|
Впишете АРК на е-АД. Вж. списък на кодовете № 2 в приложение II. |
an21 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Пореден номер |
R |
|
Впишете поредния номер на е-АД Първоначалното утвърждаване на е-АД се обозначава с номер 1, след което се увеличава с 1 при всяка промяна на мястото на получаване |
n..2 |
|||||||||||||||||||||
|
3 |
ТЪРГОВЕЦ Получател |
C |
„R“, освен когато елементът „Вид на съобщението“ в съответния електронен административен документ е посочен като „2 — Подаване на данни за износ с оформяне на място“. |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а от таблица 1) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
R |
|
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
R |
|
|
an..65 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
|
an..11 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
R |
|
|
an..10 |
|||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
R |
|
|
an..50 |
|||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
R |
|
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
h |
EORI номер |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а от таблица 1) |
Впишете EORI номера на лицето, отговарящо за подаването на декларацията за износ съгласно член 21, параграф 5 от Директива 2008/118/ЕО. |
an..17 |
|||||||||||||||||||||
|
4 |
ТЪРГОВЕЦ Място на доставка |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а от таблица 1) |
Впишете действителното място на доставка на акцизните стоки. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Идентификационни данни на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а от таблица 1) |
За код за вида на мястото на получаване:
|
an..16 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Фирма на търговеца |
C |
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а от таблица 1) |
|
an..182 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Улица — наименование |
C |
За клетки 4c, 4e и 4f:
(вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а от таблица 1) |
|
an..65 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Улица — номер |
O |
|
an..11 |
||||||||||||||||||||||
|
|
e |
Пощенски код |
C |
|
an..10 |
||||||||||||||||||||||
|
|
f |
Град |
C |
|
an..50 |
||||||||||||||||||||||
|
|
g |
ИИА_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
5 |
ПОЛУЧАВАЩО УЧРЕЖДЕНИЕ |
C |
„R“ за кодове за вида на мястото на получаване 1, 2, 3, 4 и 5 (вж. кодовете за вида на мястото на получаване в клетка 1а от таблица 1) |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Референтен номер на учреждението |
R |
|
Впишете кода на учреждението на компетентните органи в държавата членка на получаване, отговарящи за акцизния контрол на мястото на получаване. Вж. списък на кодовете № 5 в приложение II. |
an8 |
|||||||||||||||||||||
|
6 |
СЪОБЩЕНИЕ за получаване/износ |
R |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Дата на пристигане на акцизните стоки |
R |
|
Датата, на която движението завършва в съответствие с член 20, параграф 2 от Директива 2008/118/ЕО. |
Дата |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Общо заключение относно получаването |
R |
|
Възможните стойности са:
|
n..2 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Допълнителна информация |
O |
|
Впишете всякаква допълнителна информация за получаването на акцизните стоки. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2 |
|||||||||||||||||||||
|
7 |
СЪОБЩЕНИЕ за получаване/износ СТОКОВА ЧАСТ |
C |
„R“, ако за елемента „Общо заключение относно получаването“ е вписана стойност, различна от 1 и 21 (вж. клетка 6b) |
|
999X |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Единен референтен номер на стоковия запис |
R |
|
Впишете единния референтен номер на стоковия запис за съответния е-АД (клетка 17а от таблица 1), отговарящ на същия акцизен продукт като в съответния е-АД, за който е приложим един от кодовете, различни от 1 и 21. Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..3 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Индикатор за липса или излишък |
D |
„R“, когато е установена липса или излишък по съответния стоков запис |
Възможните стойности са:
|
a1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Установена липса или излишък |
C |
„R“, ако индикаторът в клетка 7b е посочен |
Впишете количеството (изразено в мерната единица, отговаряща на кода на продукта — вж. списъци на кодовете № 11 и № 12). Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15,3 |
|||||||||||||||||||||
|
|
d |
Код на акцизния продукт |
R |
|
Впишете приложимия код на акцизния продукт, като използвате кодовете от приложение II, списък на кодовете № 11. |
an4 |
|||||||||||||||||||||
|
|
e |
Отказано количество |
C |
„R“ за елемента „Общо заключение относно получаването“ е вписан код 4 (вж. клетка 6b) |
Впишете количеството за всеки стоков запис, за който има отказани акцизни стоки (изразено в мерната единица, отговаряща на кода на продукта — вж. приложение II, списъци на кодовете № 11 и № 12). Стойността на този елемент от данни трябва да е по-голяма от нула |
n..15,3 |
|||||||||||||||||||||
|
7.1 |
ПРИЧИНА ЗА НЕЗАДОВОЛИТЕЛНОСТ |
D |
„R“ за всеки стоков запис, за който се прилага код за елемента „Общо заключение относно получаването“ 2, 3, 4, 22 или 23 (вж. клетка 6b) |
|
9X |
||||||||||||||||||||||
|
|
a |
Причина за незадоволителност |
R |
|
Възможните стойности са:
|
n1 |
|||||||||||||||||||||
|
|
b |
Допълнителна информация |
C |
(вж. клетка 7.1а) |
Впишете всякаква допълнителна информация за получаването на акцизните стоки. |
an..350 |
|||||||||||||||||||||
|
|
c |
Допълнителна информация_ЕЗК |
C |
„R“, ако съответното текстово поле се използва |
Впишете кода на езика от приложение II, списък на кодовете № 1, за да посочите кой език е използван в тази група данни. |
a2“ |
|||||||||||||||||||||
(1) Регламент (ЕО) № 31/96 на Комисията от 10 януари 1996 г. относно удостоверението за освобождаване от акциз (ОВ L 8, 11.1.1996 г., стр. 11).
(2) Регламент (ЕО) № 436/2009 на Комисията от 26 май 2009 г. за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 479/2008 на Съвета по отношение на лозарския регистър, задължителните декларации и събирането на информация с цел наблюдение на пазара, придружителните документи при превоза на продукти и регистрите, които е необходимо да се водят в лозаро-винарския сектор (ОВ L 128, 27.5.2009 г., стр. 15).
(3) Регламент (ЕС) № 1308/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за установяване на обща организация на пазарите на селскостопански продукти и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 922/72, (ЕИО) № 234/79, (ЕО) № 1037/2001 и (ЕО) № 1234/2007 (ОВ L 347, 20.12.2013 г., стр. 67).
(4) Регламент (ЕО) № 607/2009 на Комисията от 14 юли 2009 г. за определяне на някои подробни правила за прилагането на Регламент (ЕО) № 479/2008 на Съвета по отношение на защитените наименования за произход и защитените географски указания, традиционните наименования, етикетирането и представянето на определени лозаро-винарски продукти (ОВ L 193, 24.7.2009 г., стр. 60).
(5) Регламент (ЕО) № 110/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 15 януари 2008 г. относно определението, описанието, представянето, етикетирането и защитата на географските указания на спиртните напитки (ОВ L 39, 13.2.2008 г., стр. 16).
(6) Директива 92/83/ЕИО на Съвета от 19 октомври 1992 година за хармонизиране на структурата на акцизите върху алкохола и алкохолните напитки (ОВ L 316, 31.10.1992 г., стр. 21).
ПРИЛОЖЕНИЕ II
Таблицата в точка 11 (Акцизен продукт) от приложение II към Регламент (ЕО) 684/2009 се изменя, както следва:
|
(1) |
в реда за код за акцизния продукт Т200 текстът за елемента „Описание“ се заменя със следното: „Цигари съгласно определението по член 3 от Директива 2011/64/ЕС на Съвета (*1) и продукти, третирани като цигари съгласно член 2, параграф 2 от посочената директива; (*1) Директива 2011/64/ЕС на Съвета от 21 юни 2011 г. относно структурата и ставките на акциза върху обработен тютюн (ОВ L 176, 5.7.2011 г., стр. 24).“;" |
|
(2) |
в реда за код за акцизния продукт Т300 текстът за елемента „Описание“ се заменя със следното: „Пури и пурети съгласно определението по член 4 от Директива 2011/64/ЕС“; |
|
(3) |
в реда за код за акцизния продукт Т400 текстът за елемента „Описание“ се заменя със следното: „Фино нарязан тютюн за свиване на цигари съгласно определението по член 5, параграф 2 от Директива 2011/64/ЕС“; |
|
(4) |
в реда за код за акцизния продукт Т500 текстът за елемента „Описание“ се заменя със следното: „Тютюн за пушене съгласно определението по член 5, параграф 1 от Директива 2011/64/ЕС, различен от фино нарязания тютюн за свиване на цигари съгласно определението по член 5, параграф 2 от посочената директива, и продукти, третирани като тютюн за пушене, различен от фино нарязания тютюн за свиване на цигари, съгласно член 2, параграф 2 от същата директива.“ |
(*1) Директива 2011/64/ЕС на Съвета от 21 юни 2011 г. относно структурата и ставките на акциза върху обработен тютюн (ОВ L 176, 5.7.2011 г., стр. 24).“;“