Choose the experimental features you want to try

This document is an excerpt from the EUR-Lex website

Document 62024TA0685

Sprawy połączone T-685/24 [Jelgratz,, i T-686/24 [Buchgint2: Wyrok Sądu (druga izba rozpoznająca sprawy w składzie pięciu sędziów) z dnia 20 maja 2026 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Finanzgericht Berlin-Brandenburg – Niemcy) – A i B/Hauptzollamt (Odesłanie prejudycjalne – Podatki – Podatek akcyzowy – Artykuł 32 dyrektywy 2008/118/WE – Artykuł 32 dyrektywy (UE) 2020/262 – Pojęcie na użytek własny – Nabycie i przewożenie wyrobów przez osobę prywatną w celu nieodpłatnego przekazania ich innej osobie prywatnej)

Dz.U. C, C/2026/3655, 20.7.2026, ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2026/3655/oj (BG, ES, CS, DA, DE, ET, EL, EN, FR, GA, HR, IT, LV, LT, HU, MT, NL, PL, PT, RO, SK, SL, FI, SV)

ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2026/3655/oj

European flag

Dziennik Urzędowy
Unii Europejskiej

PL

Seria C


C/2026/3655

20.7.2026

Wyrok Sądu (druga izba rozpoznająca sprawy w składzie pięciu sędziów) z dnia 20 maja 2026 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Finanzgericht Berlin-Brandenburg – Niemcy) – A i B/Hauptzollamt

(Sprawy połączone T-685/24 [Jelgratz]  (1) ,  (2) , i T-686/24 [Buchgint]2)

(Odesłanie prejudycjalne - Podatki - Podatek akcyzowy - Artykuł 32 dyrektywy 2008/118/WE - Artykuł 32 dyrektywy (UE) 2020/262 - Pojęcie „na użytek własny” - Nabycie i przewożenie wyrobów przez osobę prywatną w celu nieodpłatnego przekazania ich innej osobie prywatnej)

(C/2026/3655)

Język postępowania: niemiecki

Sąd odsyłający

Finanzgericht Berlin-Brandenburg

Strony w postępowaniu głównym

Strona inicjująca postępowanie przed sądem odsyłającym: A (T-685/24) i B (T-686/24)

Druga strona postępowania: Hauptzollamt

Sentencja

Artykuł 32 dyrektywy Rady 2008/118/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ogólnych zasad dotyczących podatku akcyzowego, uchylającej dyrektywę 92/12/EWG i art. 32 dyrektywy Rady (UE) 2020/262 z dnia 19 grudnia 2019 r. ustanawiającej ogólne zasady dotyczące podatku akcyzowego, należy interpretować w ten sposób, że pojęcie „na użytek własny” w odniesieniu do danej osoby prywatnej, o którym mowa w tych przepisach, nie obejmuje sytuacji, w której dana osoba prywatna nabywa i przewozi wyroby akcyzowe w celu przekazania ich innej osobie prywatnej nieodpłatnie, i to niezależnie od ilości tych wyrobów, które mają zostać przekazane.


(1)   Dz.U. C, C/2025/1440 z 10.3.2025.

(2)  Niniejszej sprawie została nadana fikcyjna nazwa. Nie odpowiada ona rzeczywistej nazwie ani rzeczywistemu nazwisku żadnej ze stron postępowania.


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2026/3655/oj

ISSN 1977-1002 (electronic edition)


Top