
Re:

Appeal brought against the judgment of the European Union Civil Service Tribunal (Second Chamber) of 11 July 2013, in 
AN v Commission (F-111/10, ECR — Staff Cases, EU:F:2013:114) and seeking annulment of that judgment.

Operative part of the judgment

The Court:

1. Sets aside the judgment of the European Union Civil Service Tribunal (Second Chamber), in AN v Commission (F 111/10, ECR — 
Staff Cases, EU:F:2013:114), in so far as it failed to adjudicate on the plea in law alleging the irregularity of the investigation with 
the reference CMS 07/041;

2. Dismisses the appeal as to the remainder;

3. Rejects the action brought by AN before the Civil Service Tribunal in in Case F-111/10;

4. Orders AN to bear her own costs and to pay half of the costs incurred by the European Commission relating both to the proceedings 
before the Civil Service Tribunal and the present proceedings;

5. Orders the Commission to bear half of its own costs relating both to the proceedings before the Civil Service Tribunal and the present 
proceedings.

(1) OJ C 367, 14.12.2013.

Judgment of the General Court of 12 December 2014 — Canal + group v OHIM — Euronews  
(News+)

(Case T-591/13) (1)

(Community trade mark — Opposition proceedings — Application for the Community word mark News 
+ — Earlier national word mark ACTU+ — Likelihood of confusion — Article 8(1)(b) of Regulation (EC) 

No 207/2009)

(2015/C 046/63)

Language of the case: French

Parties

Applicant: Canal + group (Issy-les-Moulineaux, France) (represented by: L. Barissat and R. Joseph, lawyers)

Defendant: Office for Harmonisation in the Internal Market (Trade Marks and Designs) (represented by: V. Melgar, Agent)

Other party to the proceedings before the Board of Appeal of OHIM intervening before the General Court: Euronews (Écully, France) 
(represented by: V. von Bomhard and J. Schmitt, lawyers)

Re:

Action brought against the decision of the Fourth Board of Appeal of OHIM of 9 September 2013 (Case R 1533/2012-4), 
relating to opposition proceedings between, on the one hand, Canal + group and Canal + France and, on the other hand, 
Euronews.

Operative part of the judgment

The Court:

1. Dismisses the action;

2. Orders Canal + group to pay the costs.

(1) OJ C 31, 1.2.2014.

C 46/50 EN Official Journal of the European Union 9.2.2015


