
DECISIONS

COUNCIL IMPLEMENTING DECISION (CFSP) 2022/881 

of 3 June 2022

implementing Decision 2012/642/CFSP concerning restrictive measures in view of the situation in 
Belarus and the involvement of Belarus in the Russian aggression against Ukraine 

THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,

Having regard to the Treaty on European Union, and in particular Article 31(2) thereof,

Having regard to Council Decision 2012/642/CFSP of 15 October 2012 concerning restrictive measures in view of the 
situation in Belarus and the involvement of Belarus in the Russian aggression against Ukraine (1), and in particular Article 
6(1) thereof,

Having regard to the proposal from the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy,

Whereas:

(1) On 15 October 2012, the Council adopted Decision 2012/642/CFSP.

(2) In view of the gravity of the situation in Belarus and the continuing violations of human rights and repression of civil 
society and democratic opposition, 12 individuals and eight entities should be included in the list of natural and legal 
persons, entities and bodies subject to restrictive measures set out in Annex I to Decision 2012/642/CFSP.

(3) Decision 2012/642/CFSP should therefore be amended accordingly,

HAS ADOPTED THIS DECISION:

Article 1

Annex I to Decision 2012/642/CFSP is hereby amended as set out in the Annex to this Decision.

Article 2

This Decision shall enter into force on the date of its publication in the Official Journal of the European Union.

Done at Brussels, 3 June 2022.

For the Council
The President

C. COLONNA

(1) OJ L 285, 17.10.2012, p. 1.

EN Official Journal of the European Union 3.6.2022 L 153/77  



ANNEX 

Annex I to Decision 2012/642/CFSP is amended as follows:

(1) the following natural persons are added to table ‘A. Natural persons referred to in Articles 3(1) and 4(1)’:

Names
(Transliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of Russian 

spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

‘184. Ihar Vasilievich 
KARPENKA

Igor Vasilievich 
KARPENKO

Iгар Васiльевiч 
КАРПЕНКА

Игорь Васильевич 
КАРПЕНКО

Position(s): Chairperson of the 
Central Commission of the 
Republic of Belarus on Elections 
and Holding Republican 
Referenda

DOB: 28.4.1964

Gender: male

Nationality: Belarusian

In his position as Chairperson of the Central Commission of the Republic 
of Belarus on Elections and Holding Republican Referenda since 
13 December 2021, Ihar Karpenka is responsible for the organisation 
and holding of the constitutional referendum of 27 February 2022, 
which does not meet the international standards of rule of law, 
democracy and human rights and does not meet the criteria set by the 
Venice Commission. In particular, the drafting process was not 
transparent and did not involve civil society or the democratic opposition 
in exile.

He is therefore responsible for seriously undermining democracy and the 
rule of law in Belarus.

3.6.2022

185. Dzmitry Aliakseevich 
ALEKSIN

Dmitry Alexeevich 
OLEKSIN

Дзмiтрый Аляксеевiч 
АЛЕКСIН

Дмитрий Алексеевич 
ОЛЕКСИН

Position(s): Son of Aliaksei 
Aleksin, shareholder of 
Belneftgaz, Energo-Oil and 
Grantlo (formerly Energo-Oil- 
Invest)

DOB: 25.4.1987

Gender: male

Nationality: Belarusian

Dzmitry Aleksin is the son of Aliaksei Aleksin, a prominent Belarusian 
businessman. In 2021 he became the co-owner of companies owned by 
or associated with his father, including Energo-Oil, Belneftgaz and 
Grantlo (formerly Energo-Oil-Invest). Those companies were given 
preferential treatment based on presidential decrees signed by Aliaksandr 
Lukashenka: Inter Tobacco was given exclusive privileges to import 
tobacco products to Belarus, while Belneftgaz was appointed national 
transit monitoring operator.

He is therefore benefitting from the Lukashenka regime.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

L 153/78 
3.6.2022  



Names
(Transliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of Russian 

spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

186. Vital Aliakseevich 
ALEKSIN

Vitaliy Alexeevich 
OLEKSIN

Вiталь Аляксеевiч 
АЛЯКСIН

Виталий Алексеевич 
ОЛЕКСИН

Position(s): Son of Aliaksei 
Aleksin, shareholder of 
Belneftgaz, Energo-Oil and 
Grantlo (formerly Energo-Oil- 
Invest)

DOB: 29.8.1997

Gender: male

Nationality: Belarusian

Vital Aleksin is the son of Aliaksei Aleksin, a prominent Belarusian 
businessman. In 2021 he became the co-owner of companies owned by 
or associated with his father, including Energo-Oil, Belneftgaz and 
Grantlo (formerly Energo-Oil-Invest). Those companies were given 
preferential treatment based on presidential decrees signed by Aliaksandr 
Lukashenka: Inter Tobacco was given exclusive privileges to import 
tobacco products to Belarus, while Belneftgaz was appointed national 
transit monitoring operator.

He is therefore benefitting from the Lukashenka regime.

3.6.2022

187. Bogoljub KARIĆ Богољуб КАРИЋ

Боголюб КАРИЧ

Position(s): Serbian 
businessman and politician, 
associated with the company 
Dana Holdings

DOB: 17.1.1954

POB: Peja/Pec, Kosovo

Gender: male

Nationality: Serbian

Passport number: 012830978 
(valid until 27.12.2026)

Bogoljub Karić is a Serbian businessman and politician. Together with his 
family members, he developed a network of real estate companies in 
Belarus and has cultivated a network of contacts with the family of 
Aliaksandr Lukashenka. In particular, he has been closely associated with 
Dana Holdings and its former subsidiary Dana Astra, and he reportedly 
represented those entities during meetings with Lukashenka. The Minsk 
World project, which was developed by a company associated with Karić, 
was described by Lukashenka as "an example of cooperation of the 
Slavonic world". Thanks to those close relationships with Lukashenka 
and his entourage, companies associated with Karić received preferential 
treatment from the Lukashenka regime, including tax breaks and plots of 
land for real estate development.

He is therefore benefitting from and supporting the Lukashenka regime.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

3.6.2022 
L 153/79  



Names
(Transliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of Russian 

spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

188. Andrii SICH

Andrey SYCH

Андрiй СИЧ

Андрей СЫЧ

Position(s): Co-host of 
programme "Platform" on state- 
owned television channel 
"Belarus 1"

Member of organisation "Rusj 
molodaja"

DOB: 20.9.1990

POB: Belarus

Gender: male

Nationality: Belarusian

Andrii Sich is a co-host of the programme "Platform" on state-owned 
television channel "Belarus 1". In that position, he has supported regime 
narratives that aim to discredit independent media, undermine 
democracy and justify repression. He has supported the Lukashenka 
regime's narrative about Western states' intentions to organise a coup 
d'état in Belarus and called for harsh punishments for those allegedly 
involved, supported disinformation campaigns about mistreatment of 
migrants arriving in the Union from Belarus, and promoted the image of 
independent media as agents of foreign influence whose activity should 
be restricted.

He is therefore supporting the Lukashenka regime.

3.6.2022

189. Dzianis Aliaksandravich 
MIKUSHEU

Denis Alexandrovich 
MIKUSHEV

Дзянiс Аляксандравiч 
МIКУШЭЎ

Денис Александрович 
МИКУШЕВ

Position(s): Head of the 
Department for Supervision of 
Compliance with the Law of 
Court Decisions in Criminal 
Cases of the Prosecutor's Office 
of the Gomel Region/Oblast; 
senior legal adviser

DOB: 21.3.1980
Gender: male

Nationality: Belarusian

Dzianis Mikusheu is the Head of the Department for Supervision of 
Compliance with the Law of Court Decisions in Criminal Cases of the 
Prosecutor's Office of the Gomel Region/Oblast and senior legal adviser. 
In that position, he is responsible for initiating the prosecutions of Siarhei 
Tsikhanouski, Artsiom Sakau, Dzmitry Papou, lhar Losik, Uladzimir 
Tsyhanovich and Mikalai Statkevich. He contributed to the arbitrary 
detention of Siarhei Tsikhanouski, as presented in the report by the 
Human Rights Council's Working Group on Arbitrary Detention.

He is therefore responsible for serious human rights violations and for 
undermining the rule of law, as well as for the repression of civil society 
and democratic opposition.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

L 153/80 
3.6.2022  



Names
(Transliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of Russian 

spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

190. Mikalai Ivanavich DOLIA

Nikolai Ivanovich 
DOLYA

Мiĸалай Iванавiч ДОЛЯ

Ниĸолай Иванович ДОЛЯ

Position(s): Judge at the Gomel 
Regional Court

DOB: 3.7.1979

Gender: male

Nationality: Belarusian

Personal ID: 3070379H041PBI

Mikalai Dolia is a judge at the Gomel Regional Court. ln that position, he 
is responsible for sentencing Siarhei Tsikhanouski, Artsiom Sakau, 
Dzmitry Papou, lhar Losik, Uladzimir Tsyhanovich and Mikalai 
Statkevich to disproportionally lengthy prison terms. He contributed to 
the arbitrary detention of Siarhei Tsikhanouski, as presented in the report 
by the Human Rights Council's Working Group on Arbitrary Detention.

He is therefore responsible for serious violations of human rights and for 
undermining the rule of law, as well as for the repression of civil society 
and democratic opposition.

3.6.2022

191. Andrei Yauhenavich 
PARSHYN

Andrei Yevgenevich 
PARSHIN

Андрэй Яўгенавiч 
ПАРШЫН

Андрей Евгеньевич 
ПАРШИН

Position(s): Head of the Main 
Department for Combating 
Organised Crime and 
Corruption in Belarus 
(GUBOPiK)

DOB: 19.2.1974

Address: 4A Skryganova St., 
Apt. 211, Minsk, Belarus

Gender: male

Nationality: Belarusian

Andrei Parshyn is the Head of the Main Department for Combating 
Organised Crime and Corruption (GUBOPiK) in the Ministry of Internal 
Affairs since 2021. GUBOPiK is one of the main bodies responsible for 
political persecution in Belarus, including arbitrary and unlawful arrests 
and ill-treatment, including torture, of activists and members of civil 
society.

GUBOPiK has published on its Telegram profile videos of forced 
confessions by Belarusian activists and ordinary citizens, exposing them 
to the Belarusian general public and using them as a tool for political 
pressure. GUBOPiK also detained Mark Bernstein, one of the top Russian- 
language Wikipedia editors, for publishing information on the Russian 
aggression against Ukraine, considered as anti-Russian "fake news".
Andrei Parshyn is therefore responsible for serious violations of human 
rights and for the repression of civil society in Belarus.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

3.6.2022 
L 153/81  



Names
(Transliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of Russian 

spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

192. Ihar Piatrovich TUR

Igor Petrovich TUR

Iгар Пятровiч ТУР

Игорь Петрович ТУР

Position(s): Employee of state- 
owned television channel 
"ONT", author and anchor of 
several programmes 
("Propaganda", "To be 
completed")

DOB: 26.3.1989

POB: Grodno/Hrodna, Belarus

Gender: male
Nationality: Belarusian

Ihar Tur is an employee of the state-owned television channel "ONT" and 
one of the main propagandists of the Lukashenka regime. He is the host 
of the "Propaganda" programme, in which he calls for violence, discredits 
opposition activists and promotes videos with forced confessions from 
political prisoners. He is the author of a number of false reports on 
protests by the Belarusian opposition, and of disinformation regarding 
events in the Union and regarding attacks on civil society. He is also 
responsible for spreading disinformation and violence-inciting messages 
online. He was awarded a medal by Aliaksandr Lukashenka for his work 
in the media.

He is therefore benefitting from and supporting the Lukashenka regime.

3.6.2022

193. Lyudmila Leanidauna 
HLADKAYA

Lyudmila Leonidovna 
GLADKAYA

Людмiла Леанiдаўна 
ГЛАДКАЯ

Людмила Леонидовна 
ГЛАДКАЯ

Position(s): Special 
correspondent of "SB Belarus 
Segodnya" newspaper, presenter 
on state-owned television 
channel "Belarus 1"

DOB: 30.6.1983

Address: 8A Vodolazhsky St., 
apt. 45, Minsk, Belarus

Gender: female

Nationality: Belarusian

Lyudmila Hladkaya is one of the most prominent propagandists of the 
Lukashenka regime. She is an employee of the newspaper "SB Belarus 
Segodnya" and an associate of other pro-regime media, including state- 
owned television channel "Belarus 1". She frequently uses hate speech 
and derogatory language while speaking of democratic opposition. She 
has also conducted numerous "interviews" with unjustly detained 
Belarusian citizens, often students, showing them in humiliating 
situations and mocking them. She has promoted repression by the 
Belarusian security apparatus and taken part in disinformation and 
information manipulation campaigns. She is publicly voicing support for 
Aliaksandr Lukashenka and expressing pride in serving his regime. For 
her work, she has been publicly praised by and received awards from 
Lukashenka.

She is therefore benefitting from and supporting the Lukashenka regime.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

L 153/82 
3.6.2022  



Names
(Transliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of Russian 

spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

194. Ryhor Yuryevich 
AZARONAK

Grigoriy Yurevich 
AZARYONOK

Рыгор Юр'евiч 
АЗАРОНАК

Григорий Юрьевич 
АЗАРЁНОК

Position(s): Employee of state- 
owned television channel "CTV", 
author and host of several 
programmes ("Secret Springs of 
Politics", "Order of Judas", 
"Panopticon")

Rank: Lieutenant in reserve

DOB: 18.10.1995

POB: Minsk, Belarus

Gender: male

Nationality: Belarusian

Ryhor Azaronak is one of the chief propagandists of the Lukashenka 
regime. He is a political columnist, author and the host of weekly 
propaganda shows on the state-owned television channel "CTV". In his 
broadcasts he endorsed violence against dissenters of the Lukashenka 
regime, and systematically used derogatory language about activists, 
journalists and other opponents of the Lukashenka regime. He received 
an award with the medal "For Courage" from Aliaksandr Lukashenka.

He is therefore benefitting from and supporting the Lukashenka regime.

3.6.2022

195. Ivan Ivanavich 
GALAVATYI

Ivan Ivanovich 
GOLOVATY

Iван Iванавiч ГАЛАВАТЫ

Иван Иванович 
ГОЛОВАТЫЙ

Position(s): Director-General of 
the Open Joint Stock Company 
"Belaruskali"

Member of the Standing 
Committee of the Council of the 
Republic of the National 
Assembly of the Republic of 
Belarus for Foreign Affairs and 
National Security
DOB: 15.6.1976

POB: Pogost Settlement, 
Soligorsk District, Minsk 
Province, Belarus

Gender: male

Nationality: Belarusian

Ivan Galavatyi is the Director-General of the state-owned enterprise 
Belaruskali, which is a major source of revenue and foreign currency for 
the Lukashenka regime. He is a member of the Council of the Republic of 
the National Assembly and holds multiple other high positions in 
Belarus. He has received multiple state awards, including directly from 
Aliaksandr Lukashenka, during his career. He has been closely associated 
with Lukashenka and members of his family. He is therefore benefitting 
from and supporting the Lukashenka regime.

The employees of Belaruskali who took part in strikes and peaceful 
protests in the aftermath of the fraudulent August 2020 presidential 
elections in Belarus were deprived of premiums and dismissed. 
Lukashenka himself personally threatened to replace the strikers with 
miners from Ukraine. Ivan Galavatyi is therefore responsible for the 
repression of civil society.

3.6.2022’

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

3.6.2022 
L 153/83  



(2) the following legal persons are added to table ‘B. Legal persons, entities or bodies referred to in Article 4(1)’:

Names
(Tranliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of 
Russian spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

‘28. Open Joint Stock 
Company 
'Belaruskali'

Адкрытае 
акцыянернае 
таварыства 
'Беларуськалiй'

Открытое 
акционерное 
общество 
'Беларуськалий'

Address: 5 Korzha St., 
Soligorsk, 223710 Minsk  
Region/Oblast, Belarus

Date of registration: 
23.12.1996

Registration number: 
600122610

OJSC Belaruskali is a state-owned enterprise and one of the biggest potash 
producers in the world, providing 20 % of global potash exports. As such, it is a 
major source of revenue and foreign currency for the Lukashenka regime. 
Aliaksandr Lukashenka described it as "a national treasure, pride, one of the 
pillars of Belarusian exports". Therefore, Belaruskali benefits from and supports 
the Lukashenka regime.

Employees of Belaruskali who took part in strikes and peaceful protests in the 
aftermath of the fraudulent August 2020 presidential elections in Belarus were 
intimidated and dismissed by the company's management. Lukashenka himself 
personally threatened to replace the strikers with miners from Ukraine. 
Therefore, Belaruskali is responsible for the repression of civil society in Belarus 
and supports the Lukashenka regime.

3.6.2022

29. Joint Stock Company 
'Belarusian Potash 
Company'

ААТ 'Беларуская 
калiйная кампанiя'

ОАО 'Белорусская 
калийная компания'

Address: 35 Masherova Ave., 
220002 Minsk, Belarus

Date of registration: 
13.9.2013

Registration number: 
192050251

Tel. +375 (17) 309-30-10; 
+375 (17) 309-30-30

E-mail address: info@belpc. 
by

JSC Belarusian Potash Company is the exporting arm of Belarusian state potash 
producer Belaruskali. Belaruskali is one of the largest sources of revenue for the 
Lukashenka regime. Supplies from the Belarusian Potash Company account for 
20 % of global potash exports.

The state guarantees the Belarusian Potash Company monopoly rights to export 
potassium fertilizers. Thanks to preferential treatment from the Belarusian 
authorities, the company earns a substantial revenue. Therefore, the Belarusian 
Potash Company benefits from and supports the Lukashenka regime.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

L 153/84 
3.6.2022  

mailto:info@belpc.by
mailto:info@belpc.by


Names
(Tranliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of 
Russian spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

30. 'Inter Tobacco' LLC Таварыства з 
абмежаванай 
адказнасцю 'Iнтэр 
Табак'
Общество с 
ограниченной 
ответственностью 
'Интер Тобако'

Address: 131 Novodvorskiy 
village, Novodvorskiy village 
council, Minsk District, 
223016 Minsk  
Region/Oblast, Belarus 
(Minsk Free Economic Zone)

Date of registration: 
10.10.2002

Registration number: 
808000714

Inter Tobacco LLC is part of the tobacco manufacturing industry in Belarus. It has 
a significant share of the profitable domestic cigarette market in Belarus. The 
company was given exclusive privileges to import tobacco products to Belarus, 
based on a decree signed by Aliaksandr Lukashenka. Additionally, Lukashenka 
issued a Presidential decree to re-draw the boundaries of Belarus's capital, Minsk, 
to carve out land for Inter Tobacco's factory, probably for reasons related to tax 
evasion. Inter Tobacco belongs to Alexei Oleksin and members of his close family 
(it is owned by Oleksin's company Energo-Oil).

Therefore, Inter Tobacco is benefitting from the Lukashenka regime.

3.6.2022

31. Open Joint Stock 
Company 'Naftan'

Адкрытае 
акцыянернае 
таварыства 'Нафтан'

Открытое 
акционерное 
общество 'Нафтан'

Address: Novopolotsk 1, 
211440 Vitebsk  
Region/Oblast, Belarus

Date of registration: 1992

Registration number: 
300042199

As a state-owned enterprise, OJSC Naftan is a major source of revenue and 
foreign currency for the Lukashenka regime. Therefore, Naftan benefits from and 
supports the Lukashenka regime.

Employees of Naftan who took part in strikes and peaceful protests in the 
aftermath of the fraudulent August 2020 presidential elections in Belarus were 
intimidated and dismissed by the company's management. Therefore, Naftan is 
responsible for the repression of civil society in Belarus and supports the 
Lukashenka regime.

3.6.2022

32. Open Joint Stock 
Company 'Grodno 
Tobacco Factory 
Neman'

Адкрытае 
акцыянернае 
таварыства 
'Гродзенская 
тытунёвая фабрыка 
Нёман'

Address: 18 Ordzhonikidze 
St., 230771 Grodno/Hrodna, 
Belarus

Date of registration: 
30.12.1996

Registration number: 
500047627

OJSC Grodno Tobacco Factory Neman is a Belarusian state-owned enterprise and 
one of the major sources of revenue for the Lukashenka regime. The company 
has a 70-80 % share of the tobacco market in Belarus. Grodno Tobacco Factory 
Neman therefore benefits from and supports the Lukashenka regime.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

3.6.2022 
L 153/85  



Names
(Tranliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of 
Russian spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

Oткрытое 
акционерное 
общество 
'Гродненская 
табачная фабрика 
Неман'

Manufactured in Belarus, Grodno Tobacco Factory Neman brands are among the 
most common cigarettes smuggled into the Union as part of the lucrative 
contraband tobacco trade. Train cars belonging to Belarusian state-owned 
companies Belaruskali and Grodno Azot are used in the contraband scheme. 
Grodno Tobacco Factory Neman therefore contributes to facilitating the illegal 
transfer of restricted goods into the territory of the Union.

33. Beltamozhservice Рэспублiканскае 
унiтарнае 
прадпрыемства 
'Белмытсэрвiс'

Республиканское 
унитарное 
предприятие 
'Белтаможсервис'

Address: 17th km, Minsk- 
Dzerzhinsk highway, 
administrative building, 
office 75, Shchomyslitsky s/s, 
223049 Minsk  
Region/Oblast, Belarus

Date of registration: 9.6.1999

Registration number: 
101561144

Beltamozhservice is a state-owned company and one of the largest logistics 
companies in Belarus. It is closely associated with the Belarusian authorities and 
is involved in the smuggling and re-export of goods from Belarus to Russia. The 
company benefits from links with the Belarusian authorities and provides 
significant revenue to the Lukashenka regime. Beltamozhservice is therefore 
benefitting from and supporting the Lukashenka regime.

3.6.2022

34. Open Joint Stock 
Company "Managing 
Company of Holding 
'Belkommunmash'"

Адкрытае 
акцыянернае 
таварыства "Кiруючая 
кампанiя холдынгу 
'Белкамунмаш'"

Открытое 
акционерное 
общество 
"Управляющая 
компания холдинга 
'Белкоммунмаш'"

Address: 64B-2 
Perekhodnaya St., 220070 
Minsk, Belarus

Date of registration: 
13.8.1991

Registration number: 
100205408

Belkommunmash is a Belarusian manufacturer of public transport vehicles. 
Aliaksandr Lukashenka is promoting Belkommunmash's business, guaranteeing 
the company's compliance with its contractual obligations to its partners and 
using his influence to support its business activity. Belkommunmash is therefore 
benefitting from the Lukashenka regime.

Belkommunmash dismissed workers in retaliation for their protest against 
falsified presidential election results in 2020, and is therefore responsible for the 
repression of civil society and supports the Lukashenka regime.

3.6.2022

EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

L 153/86 
3.6.2022  



Names
(Tranliteration of 

Belarusian spelling)
(Transliteration of 
Russian spelling)

Names
(Belarusian spelling)

(Russian spelling)
Identifying information Reasons for listing Date of listing

35. Belteleradio 
Company / National 
State Television and 
Radio Company of 
the Republic of 
Belarus

Нацыянальная 
дзяржаўная 
тэлерадыёкампанiя 
Рэспублiкi Беларусь / 
Белтэлерадыёкампа
нiя
Национальная 
государственная 
телерадиокомпания 
Республики Беларусь / 
Белтелерадиокомпа
ния

Address: 9 Makayonka St., 
Minsk, Belarus

Date of registration: 
14.9.1994

Registration number: 
100717729

Website: tvr.by

Belteleradio Company is the state television and radio broadcasting company, 
and controls seven television channels and five radio stations in Belarus. In the 
aftermath of fraudulent presidential elections in August 2020, Belteleradio 
Company dismissed protesting workers of the media outlets it controls and 
replaced them with Russian media employees. It is therefore responsible for the 
repression of civil society.

The television and radio stations supervised by Belteleradio Company are actively 
spreading propaganda and thus supporting the Lukashenka regime.

3.6.2022’ EN
O

fficial Journal of the European U
nion 

3.6.2022 
L 153/87  


	Council Implementing Decision (CFSP) 2022/881 of 3 June 2022 implementing Decision 2012/642/CFSP concerning restrictive measures in view of the situation in Belarus and the involvement of Belarus in the Russian aggression against Ukraine 
	ANNEX 


